Sunday, September 2, 2007

يا نفسي



يا نفسي







يا نفسي

ليتني استطيع ان ابدل من حالي

لكن مازال الوقت طويلا يا نفسي

مازال الوقت باكرا حتي القي مخرجا

مخرجا ينقذني من همومي والامي

مازالت العقبات في طريقي..تمنعني

من ان احقق امالي

فالي متي سوف انتظر يا نفسي؟

اريد ان اشعر بالحرية

اريد ان اكون كالطائر

يحلق في السماء لا يمنعه شيء

طائر حر..يفعل ما يشاء

اريد ان احلق في سماء احلامي

وارنو الي كل ماهو جميل وجديد

اجابتني نفسي قائلة لما انتي هكذا

مالي اراكي دوما مهمومة.

. دعي الحياة تبتسم لكي وتشرق ولا تستائين منها.

.فانها حياتك انتي وحدك

لابد ان تعيشيها بكل فخر

وتحضنين قلوب كل من حولك بحبك

ولا تدعين الحزن يسيطر علي مسار احلامك

فهي احلامك انتي وحدك

انظري الي ذلك الافق المشرق البهيج

فهو في انتظارك لكي تصلين له كالطائر الشريد

الباحث في الافق عن وطنه المفقود


ايمان


20-7-2007






ولن انسي صديقتي هدي

ساعدتني كثيرا في كتابة هذه الخواطر









13 comments:

WiLdBiRd said...

مبسووووووووطة كتير انى اول واحدة هارد على البلوج

بداية جميلة لمدونتك ان شاء الله

هتلاقينى هنا دايما

:)

شق القمر said...

وانا زعلااااااااااانة جدا انك بداتيها من غير ما تقوليلى
بس على فكرة
بجد بجد روعة المقدمة
والصورة بتاعة البلوج جنان
تسلم اختياراتك

Nor Ala Nor said...

ماشاء الله اكتر من رائعه

منتظره المزيد والمزيد

والصورتين ماشاء الله تبارك الله

انا اول مره اشارك

بس ان شاء الله هتلاقيني كتير

الى الامام دايما يارب

Casper said...

ألف مبروك على المدونة

أتمنى تكون مدونة متميزة

وكمان تاريخ مميز

20-07-2007

:)

ربنا يوفقك يارب

Casper said...

اسمحيلى أضيفها عندى

SNOW PRINCESS said...

WILDBIRD:
ميرسي كتير علي تشجيعك ويارب تبقي دايما منوراني

شق القمر:
مش تزعلي حبيبتي..انا كتبتها في وسط امتحاناتك..بس مش تقلقي..اي حاجة هبقي اخد رأيك فيها قبل ما اكتبها لأن انتي من اكتر الناس اللي يهمني رأيك يا رنا

nor ala nor:
ربنا يكرمك يا سمسم

ويارب تفضلي منوراني علي طول حبيبتي

SNOW PRINCESS said...

CASPER:

اتفضل طبعا
حضرتك شرفتني

SNOW PRINCESS said...

CASPER:
الله يبارك في حضرتك..ان شاء الله المدونة تبقي احلي برأيكم فيها

Anonymous said...

حلو ما شاء الله خاطرتك

الى الامام وانا متابعاكى

وان شاء الله تحققى كل الى انت عوزاه

quiet_storm said...

مبروك البلوج يارب دايما مميز

فى انتظار كل موضوعاتك ....معلش متاخره شويه بس يدوبق على ما وصلت

وبدايه جميله بخاطره حلوه

الاسم والصور ..كله جميل
تحياتى

SNOW PRINCESS said...

DR NOUR
ميرسي يا همس علي مرورك
:)

Quiet STORM
الله يبارك فيكم
مفيش تأخير ولا حاجة
:)))
الحمد لله انها عجبتكم

Little Angel said...

انا اتاخرت حبيبتى ولكن ..كل تاخيرة وفيها خيره والختام يبقى مسك يعنى بيكى ..طبعا جميلة ومميزة وذات طابع خاص ..واول ما قراتها شعرت انك ذات ذات عميقة رقيقة ..الف مبروووووووووووك يا ايمى واعذرى تاخرى وتحت امرك لى الشرف ان اقرا كتاباتك

SNOW PRINCESS said...

Little Angel:
يا مرحب بيكي هدهد..اخيرا نورتيني يا قمر
ختامه مسك طبعا ..ومفيش تأخير ولا حاجة
يارب دايما منورة كدة
:)